Az orosz szolgáltatóipar teljesítménye minimálisan nőtt áprilisban

Az S&P Global gazdaságkutató intézet szerdán közzétett felmérése szerint az oroszországi szolgáltatószektor üzleti aktivitásának alakulását jelző mutató az előző havival megegyezően, 50,1 ponton állt áprilisban.
A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági tevékenység teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig a zsugorodását jelzi.
Az orosz szolgáltatóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) immár tizedik hónapja mozog 50 pont fölött, azonban a növekedés üteme márciusban és áprilisban volt a leglassabb tavaly július óta.
Az orosz szolgáltatók arról számoltak be, hogy áprilisban az új megrendelések növekedése stagnálásközeli szintre lassult, nagyrészt a vásárlóerő csökkenése miatt, miközben az ágazatban a márciusi átmeneti zsugorodást követően minimálisan nőtt a foglalkoztatás, a teljesítésre váró rendelésállomány pedig immár hatodik hónapja bővült.
A szolgáltatóiparban a múlt hónapban az inputköltségek inflációja részben a magasabb nyersanyagárak és bérköltségek miatt gyorsult, míg az eladási árak növekedési üteme alig változott, egy éve a második leglassabb volt. Áprilisban az oroszországi szolgáltatószektor vállalatainak üzleti várakozásai derűlátóan alakultak, a cégek a kereslet növekedésére számítanak, az optimizmus mértéke 15 havi csúcsra emelkedett.
A szolgáltatóipari és a hétfőn közzétett feldolgozóipari adatok összesítésével képzett áprilisi kompozit BMI 49,8 pontra erősödött a márciusi, több mint kétéves mélypontot jelentő 49,1 pontról. A mutató tavaly áprilisban a javulás ellenére immár a második hónapban tartózkodott az orosz gazdasági teljesítmény csökkenését jelző 50 pont alatti tartományban.
Az S&P Global gazdaságkutató intézet hétfői közlése alapján az orosz feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) 49,3 pontra emelkedett a márciusi 48,2 pontról, ezzel már a második egymást követő hónapban csökkent az ágazat teljesítménye. Januárban még hathavi csúcson, 53,1 ponton állt a mutató. Az új megrendelések csökkentek a belső és a külső kereslet visszaesése következtében. A vállalatok a vásárlóerő csökkenése és a verseny erősödése miatt visszafogták az áremeléseket a kereslet élénkülése érdekében.