Veszteséggel zárta az első negyedévet a Masterplast

A társaság az első negyedévben 2 százalékkal magasabb, 33,5 millió euró árbevételt ért el. A hazai piacon jelentős, 31 százalékos árbevétel-növekedést ért el a vállalat, amit főként a Hitelesített Energiamegtakarítások (HEM) értékesítésének dinamikus bővülése generált. A társaság közlése alapján a folytatás még kedvezőbb lehet ezen a téren.
Az első negyedévben 2,2 millió euró adózott veszteséget könyveltek el, szemben az egy évvel korábbi 53 ezer eurós nyereséggel.
Az EBITDA 14 százalékkal nőtt a bázishoz képest, 973 ezer euróra. A működési hatékonyság javulása részben a 2024-ben megkezdett szervezeti átalakításoknak, valamint a gyártás optimalizálásának köszönhető. Az alacsonyabb dolgozói létszám és a mérséklődő személyi ráfordítások jelentősen hozzájárultak a pozitív működési eredményhez a társaság közlése szerint.
A pénzügyi eredményre ugyanakkor erős negatív hatást gyakoroltak a kedvezőtlen árfolyammozgások, így a vállalat az első negyedévet veszteséggel zárta - írták.
A jelentés szerint a társaság 2025 első negyedévében 6 milliárd forint értékű sikeres tőkeemelést hajtott végre. Az MFB Vállalati Beruházási és Tranzakciós Magántőkealap a pénzbeli hozzájárulást teljesítette, mellyel a Masterplast likviditása szignifikánsan erősödött - közölték.
A Masterplast Nyrt. 1997-ben alakult, több mint 18 éve gyárt építőanyagot, 2011 óta jegyzik a Budapesti Értéktőzsdén. Tíz európai országban rendelkezik saját leányvállalatokkal és több mint ötezer terméket forgalmaz. A társaság Európa második legnagyobb építőipari üvegszövet gyártója, a tetőfólia gyártásban a harmadik legnagyobb európai szereplő, régiós szinten pedig vezető a hőszigetelőanyagok gyártásában.
A Masterplast a BÉT prémium kategóriás kibocsátója, részvényei árfolyama egy éven belül 2210 és 3300 forint között változott, a papír szerdán 2450 forinton zárt.