Megugrott a Prada negyedéves bevétele

A hongkongi tőzsdén jegyzett cég honlapján az szerepel, hogy a bevétele 13 százalékkal, 1,341 milliárd euróra emelkedett a március végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 1,187 milliárd euróról. A szakértői várakozások átlagában kisebb bevétel, 1,33 milliárd euró szerepelt.
A vállalat kiskereskedelmi árbevétele január-márciusban 13 százalékkal, 1,216 milliárd euróra nőtt. A Prada márka eladásai változatlanok maradtak (827 millió euró), míg a Miu Miu 60 százalékkal, 377 millió euróra emelkedett.
A csoport árbevétele az ázsiai és csendes-óceáni térségben 10 százalékkal, 438 millió euróra, Európában 14 százalékkal 334 millió euróra, a Közel-Keleten 26 százalékkal, 70 millió euróra, Japánban 18 százalékkal 172 millió euróra, Észak- és Dél-Amerikában pedig 10 százalékkal, 201 millió euróra nőtt.
Az eredetileg Prada Brothers néven elsősorban bőrárut árusító céget 1913-ban alapította Mario Prada és testvére, Martino Milánóban. 1978-ban a céget Mario unokája, Miuccia Prada örökölte.