Felvásárlás a turisztika iparban, megvették az Inviát

Az integráció révén létrejött üzletág részei lettek a WP jelenlegi turisztikai érdekeltségei – a Wakacje.pl és a Szallas Group –, valamint az Invia Group márkái, azaz az Ab-in-den-Urlaub (Németország, Ausztria, Svájc), a Fluege.de(DACH régió), az Invia (Közép-Kelet-Európa országai) és Travelplanet (Lengyelország). Ennek köszönhetően a jövőben az utazók minden igényét ki tudják elégíteni a csomagutak, városlátogatások szervezésétől kezdve a belföldi turizmus ügyintézésén, a szállásfoglalások menedzselésén át egészen a független repülőjegyfoglalások koordinálásig.
„A WP történetének legnagyobb nemzetközi tranzakciójának lezárása után új fejezetet kezdünk a cégünk életében. Felépítjük azt a következő generációs európai turisztikai csoportot, ami ötvözi a helyi, megbízható márkák erejét az előremutató technológiai és marketing szemléletünkkel. Az integráció révén elért méret lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyan versenyezzünk a nemzetközi platformokkal. Míg a globális szereplők hatalmas összegeket fektetnek az európai utazási piac meghódításába, mi erre válaszul bizonyított üzleti modellekkel, gyors döntéshozatallal és kiemelkedő vezetői kompetenciákkal megyünk előre.” – fejtette ki Jacek Świderski, a WP Holding vezérigazgatója.
Az egységesített struktúra mentén működő turisztikai üzletágat Aleksander Kusz vezeti a cégcsoporton belül, aki jelenleg a WP Holding e-kereskedelmi alelnöke. Boris Raoul, az Invia Group eddigi vezérigazgatója pedig távozik posztjáról és lezárja szakmai együttműködését a vállalattal.
„Köszönöm Borisnak mindazt, amit az Invia Groupnál elért és sok sikert kívánok neki a jövőben. Most új szakasz kezdődik. Hiszem, hogy együtt olyan szervezetet építhetünk, amely nemcsak méretében, hanem mindenekelőtt ügyfélélményben fog kiemelkedőt nyújtani. Helyileg beágyazott márkát alkotunk, ami kapcsolódik a világhoz és a technológiai-alapon vezérelt.” – mondta Aleksander Kusz. A szakember hozzátette, hogy a WP turisztikai üzletága erős, regionális cégekből fog állni, amelyek megőrizik az autonómiájukat, identitásukat, miközben kiaknázzák az olyan kulcsszegmensekben rejlő szinergiákat, mint a technológia és a marketing. A stratégiaalkotásért és az üzleti eredményekért továbbra is a helyi vezérigazgatók felelnek, mert ez a bevált modell teszi lehetővé a dinamikus növekedést.
A WP turisztikai üzletágának működése az alábbi vezetői struktúrán alapul:
- Dariusz Górzny – vezérigazgatóként a csomagturizmusért lesz felelős a közép – és kelet - európai piacokon (Wakacje.pl, Travelplanet.pl és Invia márkák)
- Ralph Michaelsen – vezérigazgatóként a csomagturizmusért felel Németországban, Ausztriában és Svájcban (Ab-in-den-Urlaub márka)
- Hans-Peter Buniat – vezérigazgatóként a független repülőjegy-foglalási szegmensért és a Fluege.de márka fejlesztéséért lesz felelős
- Piotr Furmański – vezérigazgatóként a Szallas Group közép-kelet-európai fejlesztését felügyeli
A közös funkciókat az alábbi vezető menedzserek látják el a WP Holdingon belül:
- Sergey Manthey – pénzügyi igazgató (CFO)
- Piotr Żołnierek – technológiai igazgató (CTO)
- Katarzyna Walczak – marketingvezető
- Alexander Sandow – termékfejlesztési vezető
- Anna Wróbel – HR-vezető
A jövőben a WP turisztikai üzletága a következő országokban fejti ki tevékenységét: Lengyelország, Németország, Ausztria, Svájc, Csehország, Magyarország, Szlovákia, Románia és Horvátország.