Felemás piacon is kiemelkedő eredménnyel zárt tavaly az MBH Csoporthoz tartozó Euroleasing

A Magyar Lízingszövetség 2024-es adatai szerint a hazai lízingpiac a kihelyezések tekintetében 6,6%-kal, a szerződések darabszámában pedig 16,5%-kal bővült, miközben az állományi darabszám 7%-kal csökkent. Az Euroleasing a dinamikusan változó piaci trendek ellenére is 25%-ot meghaladó piaci részt tudhat magáénak az újonnan kihelyezett lízingállomány alapján, ezzel megőrizve vezető szerepét.
Erős teljesítmény a kulcsfontosságú finanszírozási szegmensekben
A lízingcsoport 2024-es adózott eredménye 5,6 milliárd forint volt, a bruttó hitelállomány 8%-kal, 610 milliárd forintra nőtt az év során.
A személy- és kishaszonjármű-, valamint motorkerékpár-finanszírozás szegmense a teljes lízing piac 56,8%-át tette ki 2024-ben, szemben az egy évvel korábbi 48%-kal. Az év első felében az alacsonyabb kamatok, valamint az importőri és kereskedői akciók lendítették fel a járműértékesítést, majd a harmadik negyedéves lassulást követően, az utolsó negyedévben, az emissziós szabályok változása játszott kulcsszerepet az eladásokban. Az Euroleasing stabilan tartotta a piacvezető szerepét a szegmensben.
A mezőgazdasági gépek finanszírozásában az állami támogatások kifutása jelentős visszaesést okozott: az új eszközök esetében 33%-os, a használtaknál 15%-os csökkenés mutatkozott. Az Euroleasing ennek ellenére nemcsak megőrizte piacvezető szerepét a szegmensben, hanem részesedését is növelte, amit a kulcsfontosságú mezőgazdasági gépforgalmazói együttműködések, a limitszemléletű kiszolgálás és a hatékony bankcsoporton belüli keresztértékesítés tett lehetővé.
Hasonlóképpen a nagyhaszonjármű-piac 6%-os visszaesést mutatott 2023-hoz képest. Az Euroleasing megőrizte piacvezető helyét ebben a szegmensben is.
„Tavaly minden harmadik mezőgazdasági eszközlízingben benne voltunk és csaknem minden negyedik lízinggel finanszírozott haszongépjárműbeszerzésben is közreműködtünk. A 2024-es tapasztalatokra és eredményekre építve olyan rugalmas finanszírozási konstrukciókat alakítunk ki, amelyek hatékonyan segítik ügyfeleinket abban, hogy könyebben tudjanak alkalmazkodni a gazdasági kihívásokhoz” – közölte Vály Judit, az Euroleasing vezérigazgatója. Hozzátette, hogy „az Euroleasing stratégiájában kiemelt szerepet kap az ügyfélközpontú megoldások fejlesztése, a digitális finanszírozási lehetőségek bővítése, valamint a fenntartható és zöld finanszírozási termékek bevezetése.”