Csökkent az Audi nyeresége az első negyedévben

Az Audi csoport az idei első negyedévben elért nettó, adózott nyeresége 630 millió euró lett, 14,4 százalékkal alacsonyabb a 2024 első negyedévi 736 millió eurónál.
Az autógyártó árbevétele 12 százalékkal 15,4 milliárd euróra nőtt, elsősorban a modellösszetétel változásának, valamint a BEV-részarány növekedésének köszönhetően.
A csoport tavaly az egész évben 64,532 milliárd euró bevételre tett szert a 69,865 milliárdos 2023-as bevétel után.
Az első negyedéves működési eredmény 537 millió lett az egy évvel korábbi 466 millió után, a bevételarányos működési eredmény pedig 3,5 százalék 3,4 százalék után, ami elsősorban a BEV-modelleknek az eladásokban elfoglalt magasabb részarányára és a szén-dioxid-szabályozással kapcsolatban képzett céltartalékokra vezethető vissza.
Az éves működési eredmény 2024-ben 3,903 milliárd euró, 2023-ban 6,280 milliárd euró volt. A bevételarányos üzemi eredmény pedig tavaly 6,0 százalék, az előző évben 9,0 százalék volt.
Az Audi Group a január-márciusi negyedévben 388 ezer autót értékesített a csoporthoz tartozó Audi, Lamborghini és Bentley márkákból, 3,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Teljesen akkumulátoros-elektromos (BEV) modellből azonban a csoport 46 ezret, 30 százalékkal többet értékesített mint 2023 első negyedévében.
Tavaly az egész évben 1,692 millió autót szállított le az Audi csoport, kevesebbet a 2023-as 1,918 milliónál.
Európában (Németország nélkül) az Audi márka kiszállításai az év első három hónapjában enyhén, 3 százalékkal, 112 707 járműre csökkentek. A teljesen elektromos modellek kiszállításai erőteljesen nőttek, több mint 25 ezerre, ami 50,4 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest.
Hazai piacán, Németországban az Audi 4,8 százalékos növekedést könyvelhetett el, 48 ezer kiszállított járművel. A teljesen elektromos modellekből 8640 darabot szállított ki, ami 59 százalékos pluszt jelent. Az összes hajtásfajtát tekintve az Audi története legjobb első negyedévét könyvelhette el olyan országokban, mint Lengyelország, Ausztria és Horvátország.
Észak-Amerikában (Mexikó nélkül) a márka enyhe, 2,1 százalékos visszaesést könyvelhetett el 48 ezerre. Számos modell jelenleg generációváltáson megy keresztül.
Kínában a kiszállítások 7,0 százalékkal 144 ezerre csökkentek, elsősorban a helyi piacon tapasztalható erős verseny miatt. Az Audi ezért többek között az elektromos járművek portfóliójának gyors bővítésére összpontosít, a helyi piaci igényekhez igazított modellekkel, helyi gyártással és helyi partnerekkel.
"Az első negyedévre vonatkozó legfontosabb számaink egyértelműen azt mutatják, hogy tovább kell javítanunk hatékonyságunkat és versenyképességünket, ezért teljes erőbedobással folytatjuk az Audi átalakítását" - kommentálta a csoport honlapján publikált jelentést Jürgen Rittersberger, az AUDI AG igazgatótanácsának pénzügyi, jogi és informatikai ügyekért felelős tagja.
Gernot Döllner vezérigazgató hozzátette: "2025 első hónapjaiban döntő lépéseket tettünk vállalatunk újrapozícionálása felé. És láthatjuk, hogy modellkezdeményezésünk meghozza gyümölcsét."
Az Audi jelentése hangsúlyozza, hogy a jelenlegi nagyfokú piaci volatilitás fényében az importvámok pénzügyi hatásait nem lehet egyértelműen megítélni, különösen az Egyesült Államokra vonatkozóan. A megállapodás jövőbeni pénzügyi hatásait jelenleg értékelik, mivel a megállapodás egyes részeinek kidolgozása még folyamatban van. A csoport ezért nem tesz előrejelzést a nyereségére vonatkozóan.