Az export magyar bajnoka idén is duplázásra játszik

70 millió eurós bruttó áruforgalmat (GMV) elérve 2019 és 2024 között 37-szeresére nőtt a Pepita Group bruttó áruforgalma logisztikai bevételek nélkül – derült ki a Growww Digital kutatásából. Ezzel az eredménnyel a magyar alapítású cégcsoport a kelet-közép-európai régió leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi exportőre, megelőzve növekedési ütemben olyan ismert márkákat, mint a román eMAG, a cseh Rohlik (Kifli.hu), a szlovák GymBeam vagy a cseh Alensa.
„Büszkék vagyunk az eredményünkre, hiszen ez a növekedés a csapatunk elkötelezettségének, és annak a nagyon tiszta víziónak köszönhető, amivel a magyar kereskedők nemzetközi piacra lépését segítjük elő” – mondta el Dorcsinecz József, a Pepita Group társalapítója.
A Pepita Group a híd a kelet-közép-európai régió országai között
A Pepita célja, hogy összekösse a régió országait: 2025 áprilisáig hét európai országban volt jelen – Magyarország mellett Romániában, Szlovákiában, Németországban, Lengyelországban, Ausztriában és Bulgáriában. Április közepén Horvátországban is elindult, ezzel megnyitva nyolcadik piacát. „Így már a hazánkban elérhető piacterek közül mi rendelkezünk a legszélesebb nemzetközi lefedettséggel a közép-kelet-európai régióban – magyarázta Dorcsinecz József.
De ez nemcsak a Pepita terjeszkedéséről szól: kulcsszerepet vállalunk abban, hogy a magyar e-kereskedők könnyebben léphessenek be a nemzetközi piacokra. A régiós jelenlétünkkel valódi exportlehetőséget biztosítunk számukra, és segítjük őket abban, hogy gyorsabban növekedjenek külföldön is”. A Pepita piactéren értékesítő partnerek negyede már kilépett a nemzetközi piacokra is, és a Pepita.com felületen keresztül legalább egy külföldi országban értékesít – leggyakrabban Romániában, Szlovákiában vagy Lengyelországban.
A cégcsoport társalapítója azt is hozzátette, hogy a Pepita 80 százalékos növekedést ért el a nemzetközi piacain az első negyedévben, amit elsősorban a román és lengyel teljesítmény hajtott. A jelenlegi trendek alapján év végéig akár megduplázhatja külföldi forgalmát a vállalat.