Magyar AI kézikönyvet készített több kommunikációs szakmai szervezet

A közleményben azt írták, a dokumentum célja, hogy egy átlátható keretrendszer mentén, bármely érintett iparági szereplő számára gyakorlati útmutatást kínáljon az AI felhasználásának transzparens és etikus módjára; különös tekintettel a fogalmi, tartalomelőállítási, jogi és szabályozási, etikai, alkalmazási, adatbiztonsági, teljesítmény mérési, valamint együttműködési területekre.
Az útmutató a MAKSZ felhívására, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) együttműködésében, az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT), további 8 szakmai szervezet, valamint a KPMG, a Baker McKenzie és a Microsoft támogatásával jött létre.
A tájékoztató szerint bár az EU 2024-es AI Act rendelete fektette le a szabályozás alapjait, az iparág-specifikus és etikai kérdések megválaszolása a szakmai közösségekre maradt. A 2025 áprilisában lezárt, 1.0-ás verziót a kiadó 12 szervezet a technológiai és jogi változásoknak megfelelően folyamatosan frissíteni fogja. Az AI kézikönyv iránymutatásként szolgálhat más szakterületek és felhasználók felé is - vélik a közleményben.
A kézikönyv ingyenesen elérhető és letölthető a http://marcom-ai-guide.hu weboldalon. Az útmutató alkalmazását szakmai konferenciák és workshopok támogatják majd - közölték.