Átadta az első Pratt & Whitney hajtóműves A321XLR-t az Airbus a Wizz Airnek

A Wiz Air 239 üléssel, egykabinos konfigurációban rendelte meg az új repülőgépeket, amelyek fedélzetére az Airspace elnevezésű kabinberendezést telepítik. Ez a nagyobb fedélzeti poggyásztér mellett modern, a repülés különböző fázisaihoz igazítható LED-es hangulatvilágítást is tartalmaz. Az XLR-ekkel a Wizz Air Európa és a Közel-Kelet közötti kapacitásait bővíti.
A magyar hátterű légitársaság flottája csak Airbusokból áll, több mint 230 darab, A320 családba tartozó repülőgépet üzemeltet és további 295 vételére van szerződése.
Az A321XLR az A320-as típuscsalád legújabb tagja, amely a piac igényeire válaszolva nagyobb hatótávolságot és teherbírást kínál, ezzel még nagyobb rugalmasságot és értéket nyújtva a légitársaságoknak. Nevéből (XLR – Xtra Long Range) – fakadóan akár 4700 tengeri mérföld, 8700 kilométer hosszú járatot is teljesíthet, mindezt a versenytársak korábbi repülőgépeihez képest 30 százalékkal alacsonyabb egy székre vetített fogyasztás és emisszió, valamint zajkibocsátás mellett. Az Airbus eddig több mint 500 példányra szóló megrendelést regisztrált.
Az összes Airbus repülőgéphez hasonlóan az A321XLR is képes akár 50 százalékban fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használatára. Az Airbus célja, hogy 2030-ra minden típusa képes legyen teljes mértékben SAF-fal üzemelni.